Grupy max 12 osobowe

Aby bezpiecznie i efektywnie nauczać poprawnego wykonywania ćwiczeń, grupy mogą liczyć maksymalnie 12 osób, tak aby każdemu poświęcić uwagę i móc skorygować każdego uczestnika

 

Dlaczego metoda BODY CONTROL PILATES® 

„Naszą misją jest pokazać każdemu niezrównane korzyści płynące z ćwiczeń Pilatesa.  Aby to osiągnąć, stworzyliśmy metodę, która jest skuteczna, bezpieczna ale i stawia wyzwania;  metodę, której nauczyciele prezentują najwyższe umiejętności, poziom wiedzy i standardy etyczne.”                                                    

Lynne Robinson, współzałożycielka szkoły Body Control Pilates®

 

 

 

 

 

Kłopoty z kręgosłupem szyjnym, piersiowym, lędźwiowym...

Skarżysz się na dolegliwości związane z kręgosłupem szyjnym, piersiowym czy lędźwiowym. Często odczuwasz ból, dyskomfort pleców lub masz już zdiagnozowane schorzenie (np. dyskopatia czy choroba zwyrodnieniowa). Wiesz, że ćwiczenia kręgosłupa są wskazane, chcesz ćwiczyć ale konieczna jest mądra i bezpieczna terapia ruchem, która wspomaga  i zapobiega nawrotom czy postępowi choroby - mówimy tutaj o ćwiczeniach mobilizujących i uelastyczniających kręgosłup jak również o ćwiczeniach wzmacniających mięśnie odpowiedzialne za stabilizację kręgosłupa.

Po operacji, kontuzji, urazie...

Jesteś po kontuzji, urazie lub nawet po operacji, być może za Tobą również rehabilitacja, pragniesz powrócić do pełnej formy fizycznej w bezpieczny i zdrowy sposób lub nawet nie możesz już kontynuować intensywnego, forsownego sportu jak do tej pory. Musisz sobie zdawać sprawę, że brak odpowiednich ćwiczeń po operacji gwarantujących utrzymanie zdrowego kręgosłupa, zwiększa ryzyko ponownej operacji.

Odczuwasz napięcia mięśniowe...

Spędzasz cały dzień w pracy, za kółkiem, przed komputerem, często w siedzącej, zgiętej pozycji. Czujesz, że stres i napięcia dnia codziennego kumulujesz w ciele: sztywność ciała, napięcia barków, karku, zbite i przykurczone a przez to bolesne miejsca w całym ciele –  zdecydowanie potrzebujesz tzw. naturalnego stretchingu powięziowego, który przynosi rozluźnienie i elastyczność.

Problemy ze stawami...

Odczuwasz sztywność, dyskomfort ruchu czy brak pełnego zakresu ruchu, być może masz już zwyrodnienia. Powodem jest najczęściej siedząca, w zgięciu pozycja oraz brak ruchu na co dzień - nieporuszany staw nie jest właściwe naoliwiony gdyż nie produkuje błony maziowej, przez co sztywnieje. Każdy staw potrzebuje funkcjonalnych ćwiczeń we wszystkich zakresach ruchu (wyprost, otwarcie, rotacja) aby ograniczenia nie postępowały.

Masz 40+ i potrzebę innego ruchu...

Chcesz być aktywna i w dobrej formie, chcesz ćwiczyć ale czujesz potrzebę innej aktywności ruchowej gdyż tradycyjna fitnesowa forma ruchu jest dla Ciebie za szybka i zbyt forsowna. Być może potrzebujesz świadomościowego treningu body&mind, który zapewnia lepszy kontakt z własnym ciałem, holistyczną pracę nad wszystkimi partiami mięśniowymi, wyciszenie i relaksację poprzez włączenie umysłu do ćwiczeń

Senior...

Jesteś w dojrzałym wieku, czujesz potrzebę ruchu i aktywności fizycznej ale bezpiecznej i stabilnej, która pozwoli dłużej cieszyć się życiem w pełnej sprawności. W dojrzałym wieku kluczowa jest praca nad równowagą, stabilizacją i koordynacją ruchu (ręka, noga, oko, oddech), jak również funkcjonalne ćwiczenia mobilizujące kręgosłup i uruchamiające wszystkie stawy

W ciąży...

Jesteś w ciąży i potrzebujesz odpowiedniego jak na ten czas ruchu – bezpiecznego dla Ciebie i Twojego brzuszka, ćwiczeń pozwalającym utrzymywać prawidłową pozycję ciała i kręgosłupa, które to zmieniają się w czasie ciąży. Chcesz zapobiegać dolegliwościom ciążowym takim jak ból kręgosłupa, napięcia czy obrzęki oraz przygotować się do porodu. W tym czasie potrzebujesz ćwiczeń mięśni głębokich  oraz mięśni dna miednicy, które należy odpowiednio przygotować do porodu - zarówno wzmacniać jak i umiejętnie rozluźniać gdyż tylko tak przygotowane mięśnie pomogą Twojemu maluszkowi prawidłowo przyjść na świat a Twojemu ciału szybciej wrócić do formy po porodzie.

Młoda mama...

Właśnie urodziłaś dziecko, pragniesz wrócić do formy, w efektywny sposób popracować nad  osłabionymi przez ciążę i poród mięśniami. Właściwe ćwiczenia mięśni dna miednicy oraz mięśnia poprzecznego brzucha połączone z oddechem są kluczowe dla młodych mam aby wspomagać zespolenie kresy białej, co ma znaczenie  dla wyglądu naszego brzucha, podbrzusza, talii

 

 

Dla kogo?

 

PILATES w ProSSto to terapia ruchem dla każdego, kto potrzebuje profesjonalnego, specjalistycznego, indywidualnego podejścia nakierowanego na zdrową i prawidłową pracę narządów ruchu (kręgosłup, stawy, mięśnie). Pilates w ProSSto to zajęcia dla osób w każdym wieku, dla kobiet i mężczyzn, odpowiadający wszystkim potrzebom związanym z budowaniem prawidłowej postawy, prawidłowego poruszania się oraz ze zdrowym układem kostno-stawowym:

 

 

Doceniony i uznany przez świat medyczny

Dekady innowacyjności i przewodnictwa Body Control Pilates® zaowocowały faktem, iż została doceniona i uznana przez świat medyczny – National Health Service oraz lekarzy zgodnie z wytycznymi NICE (National Institute for Health and Clinical Excellence) za właściwą aktywność fizyczną, która odgrywa znaczącą rolę w zapobieganiu i leczeniu wielu chorób. Body Control Pilates® oferuje, między innymi, program pomocy kobietom w rekonwalescencji raka piersi oraz program zapobiegania i leczenia bólów dolnego odcinka kręgosłupa. Metoda Body Control Pilates pozwala na pracę z osobami ze schorzeniami kregosłupa, po urazach, operacji, potrzebujące rehabilitacji ale również stawiająca wysokie wymagania sportowcom jako element treningu – Body Control Pilates trenuje również zawodowców, międzynarodowe drużyny, medalistów olimpijskich, piłkarzy Premier League. 

 

 

Najwyższe międzynarodowe standardy nauczania

Body Control Pilates ® został założony w Londynie w 1995r i od tej pory znajduje się w światowej czołówce rozwoju Pilatesa wyznaczając najwyższe międzynarodowe standardy nauczania tej metody.  Unikalne podejście do nauczania Pilatesa oparte jest na najnowszych badaniach naukowych o ruchu człowieka, które posiada każdy nauczyciel Body Control Pilates® z 1300 wszystkich  nauczycieli, które szkoła zrzesza w ponad 40 krajach na całym świecie.

 

 

Standardy zatwierdzone przez EHFA (UE)

Metoda Body Control Pilates® to symbol doskonałości w Pilatesie. Jako pierwsza szkoła Pilatesa wprowadziła w UK państwowe standardy nauczania tej metody, jednocześnie tworząc najbardziej profesjonalną, europejską organizację Stowarzyszenie Body Control Pilates (‘Body Conrol Pilates Association’). Standardy nauczania Body Control Pilates zostały oficjalnie zatwierdzone w kwietniu 2013r. przez EHFA (‘Europen Health and Fitness Associaion’) z siedzibą w Brukselii i w ciągu najbliższych lat będą wprowadzane we wszystkich krajach Uniii Europejskiej. Wszyscy certyfikowani nauczyciele Pilatesa są wpisani do Register of Excercise Professionals, uzyskując automatycznie państowe uprawnienia w Wielkiej Brytanii a ich wykształcenie jest uznawane przez EHFA.

 

Pilates jest właśnie dla Ciebie!

Unikalny program ćwiczeń, indywidualne podejście, pasja, wiedza i profesjonalizm!

Pilates

PILATES to unikalna metoda ćwiczeń stworzona przez Josepha Pilatesa ponad 100 lat temu. Tajemnica sukcesu tej metody tkwi w połączeniu treningu ciała i umysłu - opiera się bowiem na świadomym, kontrolowanym ruchu poprzez zaangażowanie umysłu oraz włączenie siły oddechu. Mówi się, że Pilates to mądra, dojrzała forma ruchu dla myślących ludzi, że do Pilatesa trzeba dojrzeć. Dlatego też Pilates to mądry, bezpieczny i efektywny system ćwiczeń – najzdrowszy bo polecany przez ortopedów i fizjoterapeutów. To jedyna forma treningu, która skupia się na wzmacnianiu mięśni kręgosłupa, mięśni głębokich brzucha oraz mięśni dna miednicy (tzw. mięśni środka), które odpowiadają za stabilizację kręgosłupa i utrzymanie kręgosłupa w prawidłowym ułożeniu na co dzień. Ćwiczenia Pilates pozwalają na rozluźnianie zbyt napiętych mięśni a wzmacnianie tych osłabionych przez co budujemy tzw. równowagę mięśniową.  To z kolei niweluje ból i dyskomfort pleców czy kręgosłupa, który tak często towarzyszy nam na co dzień.

Z wiekiem kręgosłup traci swoją elastyczność, a my stajemy się coraz bardziej usztywnieni mając coraz mniejszy zakres ruchów w stawach, co odczuwamy w prostych codziennych czynnościach. Współczesny świat wymaga od nas bardzo dużo – szybkie tempo życia, stres, siedzący tryb życia, nieprawidłowa postawa i ciągłe napięcia. Obecnie, już trzy czwarte Polaków cierpi na schorzenia kręgosłupa, za tym idzie ból, ograniczenie ruchu i dyskomfort życia.

Trening Pilates przynosi bardzo szybko widoczne efekty. Jak mawiał sam Joseph Pilates:                       

            „po 10 sesjach poczujesz różnicę, po 20 zobaczysz różnicę, a po 30 będziesz mieć nowe ciało”   

Pilates jest odpowiedzią na problemy współczesnego czlowieka.     

            "Ruch może zastąpić wiele leków, ale żadne lekarstwo nie zastąpi ruchu„

Copyright®ProSSto All rights reserved

ProSSto Pilates i Zdrowie  -  ul. Kasprowicza 54, 01-871 Warszawa, Metro Stare Bielany  -  info.prossto@gmail.com  -  602 311 445